پرداخت عوارض شهري يزد با اقساط 36 ماهه


یزدفردا "با تصويب آيين نامه تقسيط مطالبات شهرداري در شوراي اسلامي شهر يزد پرداخت نقدي عوارض تا آخر شهريور ماه مشمول تخفيف 25درصد در بخش مسكوني و 20درصد در بخش تجاري، اداري و غيره شد و در شكل ديگر با پرداخت نقدي 30درصد از كل بدهي ، مابقي مبلغ حداكثر تا 36 ماه تقسيط مي شود.

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل شهرداري يزد بر اساس آيين نامه تقسيط مطالبات شهرداري كه به تصويب شوراي اسلامي شهر يزد رسيده است، شهرونداني كه مطالبات شهرداري مربوط به ساختمانها و املاك مسكوني و تجاري خود را تا سي و يكم شهريور ماه سالجاري به صورت نقد پرداخت نمايند مشمول 25درصد تخفيف عوارض مسكوني و 20 درصد تخفيف در عوارض تجاري مي شوند.
همچنين افرادي كه اين مطالبات را از اول مهر ماه تا سي ام آذر ماه واريز نمايند مشمول 15 درصد تخفيف در عوارض مسكوني و 12 درصد تخفيف در عوارض تجاري شده و اگر از اول دي ماه تا پايان سال پرداخت كنند مشمول 12 درصد تخفيف در عوارض مسكوني و 10 درصد تخفيف در عوارض تجاري مي شوند.
علاوه براين در صورتيكه پرداخت مطالبات از سوي مؤدي به صورت اقساط تا پايان سالجاري انجام شود10 درصد تخفيف، در هر كدام از عوارض مسكوني و تجاري به وي تعلق مي گيرد.
گفتني است طبق اين مصوبه به شرط پرداخت 30 درصد مبلغ بدهي به صورت نقدي، شهرداري مجاز است بدهي مؤديان را اعم از عوارض و جرايم حداكثر تا 36 ماه تقسيط نمايد كه مدت مذكور براي آراي كميسيون ماده 100 و 77 از تاريخ قطعي شدن آراء شروع مي شود.
در همين راستا بدهي خانواده هاي معظم شهدا، ايثارگران ، جانبازان بالاي 20 درصد و افراد بي بضاعت تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي فقط براي يكبار تا سقف 100 ميليون ريال تا 36 ماه بدون پرداخت 30 درصد مبلغ كل تقسيط مي شود و در صورتيكه بدهي آنها بيش از اين مبلغ باشد مبلغ مازاد براساس پرداخت 30 درصد كل مبلغ بدهي و حداكثر تا 36 ماه تقسيط، وصول مي گردد.
خاطرنشان مي شود در صورت عدم وصول چك هاي تقسيطي و عدم پرداخت اقساط، شهرداري مكلف است عوارض را به نسبت بدهي هاي معوقه براساس تعرفه روز، محاسبه و به همراه خسارت وصول چك برگشتي از مؤديان اخذ كند. همچنين در اين خصوص مناطق شهرداري موظفند از پاسخ به استعلام متقاضياني كه به هر صورت چكهاي آنها در موعد مقرر وصول نشده، تا دريافت كل بدهي به صورت نقد خودداري نمايند.
شايان ذكر است پرداخت كليه بدهي ها اعم از عوارض، جرايم و هزينه هاي خدمات مشمول اين آيين نامه مي باشد.
گفتني است شهروندان يزدي مي توانند با مراجعه به مناطق شهرداري محل سكونت خود اطلاعات لازم را از نحوه پرداخت عوارضي كه شامل تخفيفات فوق مي شود كسب نمايند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا